Vanliga frågor
Hjälp med beställning
Hur gör jag en beställning?
1. Lägg de produkter du vill ha i varukorgen och gå till kassan.
2. Fyll i dina uppgifter i formuläret som visas.
3. Välj önskad leveransmetod och plats.
4. Fortsätt med att betala Detaljerade instruktioner för att göra en beställning här
Kan jag lägga en beställning utan att registrera mig?
Jo det kan du. Ett kundkonto har många fördelar och det gör köpet smidigare. Registreringen går snabbt och enkelt. På kundkontot kan du se t.ex. din beställningshistorik och en gång ifylld adressinformation kommer att komma ihåg! Produkterna som läggs till i varukorgen ligger kvar i varukorgen, så du kan enkelt planera dina köp i god tid. Om du önskar får du även förmåner och information om våra produkter i din mail! Registrera dig från ovan under "Mitt konto"
Efter beställningen?
När du har lagt en beställning får du en automatisk orderbekräftelse via e-post. Orderinformationen kan kontrolleras i orderbekräftelsens e-post. Vi levererar ditt paket så snart som möjligt, 95 % av våra beställningar går inom 1 arbetsdag. Under säsonger eller kampanjer kan beställningen ta 2-4 arbetsdagar.
Hur kan jag se utvecklingen av min beställning?
Du kan spåra beställningens status i avsnittet "Min beställning" på ditt kundkonto. Därifrån kan du se om din beställning bearbetas eller distribueras. När vi har skickat din beställning från vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post. I leveransbekräftelsen kan du se en sammanfattning av din beställning och en spårningskod, som du kan använda för att följa ditt pakets framsteg.
Hur beställer jag en tepresent som en överraskning till min vän?
1. Välj de produkter du vill ha och gå till kassan
2. I avsnittet "Kontaktinformation" visas avsändarens e-post, dvs. din
3. I fältet "Leveransadress" anges informationen om mottagaren av gåvan
4. Välj leveranssätt/plats. De närmaste upphämtningsställena visas först i förslagen.
5. Längst ner på sidan "betalning", fyll i dina uppgifter under "Faktureringsadress" --> Mottagare annan än betalare, leveransadress annan än hemadress.
6. Du får ett meddelande i ditt mail när paketet har kommit. Först då skicka paketets ankomstavisering till din vän! Din vän kommer inte att få aviseringar förrän du berättar de goda nyheterna, som kan hämtas direkt på posten eller levereras direkt till din dörr med postens Kotipaket.
Jag vill avbryta min beställning?
Vänligen kontakta vår kundtjänst kaspalvejalservice(at)forsmantea.com.
Om beställningen inte har lämnat vårt lager kan vi återbetala pengarna i sin helhet. Agera nu för vår insamling är snabb!
Hur returnerar jag produkten?
Produkter som säljs i webbutiken har 14 dagars returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Ångerrätten gäller endast nya, oöppnade, oanvända och säljbara produkter i originalförpackning.
Returer är kostnadsfria i Finland. Du kan returnera din beställning kostnadsfritt via Posti. Packa försändelsen noggrant så att den också kommer intakt till oss. Vänligen ange åtminstone ditt namn och det ordernummer som returen gäller. Om du önskar kan du även skriva ut orderbekräftelsen eller leveransbekräftelsen som du fått via e-post.
Det enklaste sättet att returnera ett Posti-paket?
Beställ en returkod genom att trycka på denna länk och ange spårningsnumret (kod som börjar med JJFI, du hittar den i mejlet "Din beställning är på väg".)
Returnera paketet till valfri Posti-maskin eller postkontor. Returer är alltid gratis.
Hur kan jag använda rabattkoden i Forsmans webbutik?
Betalnings- och leveransinformation
Jag valde hämtning från butiken som leverans, hur gör jag?
Väljer du avhämtning från fabriksbutiken i Vanda kan paketet hämtas ut under butikens öppettider. Butiken tar inga hanterings- eller leveransavgifter för hämtning. Du kommer att få ett meddelande i din e-post när din beställning är tillgänglig för avhämtning. Butiken finns på Suokallionvägen 7, Vanda.
Min försändelse är förlorad eller kraftigt försenad?
Produkten är defekt/skadad under leverans
Kontakta kundtjänsten kaspalvejskapel(at)forsmantea.com
Hur använder jag rabattkoden?
Om du har en rabattkod kan du använda den en gång för ett köp. Du kan bara använda en rabattkod åt gången. Rabattkoden skrivs in i kassan i avsnittet "rabattkod" som valts för den.
Är produkterna samma pris online som i butik?
Det är detta vi strävar efter. Marginala rullningar kan förekomma under vissa kampanjer. I webbutiken kan du hitta många produkter som du inte kan köpa någon annanstans. På grund av detta är inte alla produkter "jämförbara" eftersom den enda försäljningskanalen är vår webbutik.
Kunde du inte hitta hjälp med ditt problem?
Vi hjälper gärna till, så ring vår kundtjänst eller skicka ett mail!